دوره 29، شماره 173 - ( خرداد 1398 )                   جلد 29 شماره 173 صفحات 122-116 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maboudi A, Khaki N, Moosazadeh M, Eghbalian A, Shiva A. Textbook Content Analysis Based on the Viewpoints of Dentistry Students: The Case of "English for Dentistry Students". J Mazandaran Univ Med Sci 2019; 29 (173) :116-122
URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-12603-fa.html
معبودی آویده، خاکی نسرین، موسی زاده محمود، اقبالیان آیدا، شیوا آتنا. ارزیابی محتوای آموزشی کتاب "زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی" از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران. 1398; 29 (173) :116-122

URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-12603-fa.html


چکیده:   (2646 مشاهده)
سابقه و هدف: نیازهای آموزشی دانشجویان، اهداف آنها را از یادگیری مشخص نموده و موجب دقت بیشتر در برنامهریزی و طراحی محتوای آموزشی میشود. یکی از این نیازها، دسترسی به کتاب‌های آموزشی مفید و با کیفیت است. این مطالعه به ارزیابی کتاب "زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی" توسط دانشجویان دندانپزشکی در سال 1397 پرداخته است.
مواد و روشها: مطالعه حاضر مطالعهای توصیفی مقطعی بوده و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشکده دندانپزشکی ساری بود که درس زبان تخصصی 1 و 2 را گذرانده بودند. ابزار مطالعه شامل پرسشنامهای طراحی شده براساس مدل ارزیابی Sheldon و مدل تغییریافته کریمی و شامل 6 حیطه بود. دادهها توسط نرمافزار آماری spss ver. 24 تحلیل شدند.
یافتهها: در این مطالعه 123 نفر بررسی شدند. مقایسه میانگین نمرات هر یک از حیطه ها بر حسب جنس بیان داشت که تفاوت های مشاهده شده از نظر آماری معنیدار نبود. در حیطه های موضوعات عملی، مطالب مرتبط با اهداف درس، موضوعات زبان شناسی و ترتیب محتوای آموزشی میانگین امتیازات93/1±83/8 وامتیاز کسب شده از سوالات مربوط به مسائل مرتبط با موضوع و طرحبندی دروس، 86/1±93/12بود. در مجموع میزان رضایت دانشجویان نسبت به کتاب "زبان انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی "متوسط بود.
استنتاج: به منظور افزایش یادگیری دانشجویان در تالیف کتب، ضمن توجه به ذهن اکثریت مخاطبین، کتبی با تصاویر و تمارین با اشکال مختلف و ازوسایل کمک آموزشی مثل فیلم و انیمیشن استفاده شود.
 
متن کامل [PDF 561 kb]   (918 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي-کامل | موضوع مقاله: دندانپزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Mazandaran University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb