دوره 24، شماره 115 - ( مرداد 1393 )                   جلد 24 شماره 115 صفحات 166-162 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (6226 مشاهده)
چکیده سابقه و هدف: هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های مدیریت استرس برکاهش میزان پرخاشگری دانشجویان بود. مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر از نوع مداخله‌ای است. جهت انتخاب نمونه، از بین 100 دانشجو 45 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل (23 نفر آزمایش و 22 نفر کنترل) قرارگرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه پرخاشگری باس و پری، استفاده شد. تحلیل داده‌ها با آزمون آماری کوواریانس انجام گرفت. یافته‌ها: تفاوت بین نمرات پس آزمون گروه‌های آزمایش و کنترل، در تمام مؤلفه‌های پرخاشگری به نفع گروه آزمایش معنادار بود (001/0>p). استنتاج: با توجه به نتایج به‌دست آمده مبنی بر اثربخش بودن آموزش مهارت‌های مدیریت استرس بر کاهش پرخاشگری، پژوهش حاضر می‌تواند در رسیدن به یک راه حل مؤثر برای کاهش پرخاشگری و به‌ طور کلی بهبود وضعیت روانی دانشجویان راه گشا باشد.
متن کامل [PDF 125 kb]   (2590 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش کوتاه | موضوع مقاله: روانشناسی

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.