دوره 25، شماره 132 - ( دی 1394 )                   جلد 25 شماره 132 صفحات 337-334 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (5555 مشاهده)

سابقه و هدف: باتوجه به پژوهش‌های پیشین که نشانگر رابطه بین تکانشگری واعتیاد به اینترنت بوده است، مطالعه حاضر با هدف مقایسه نشانه‌های اختلال نقص توجه- بیش‌فعالی بین دانشجویان معتاد و غیر معتاد به اینترنت انجام شده است.

مواد و روش‌ها: در مطالعه تحقیقات مقایسه‌ای حاضر 311 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند و برای گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه اعتیاد به اینترنت یانگ و پرسش‌نامه تشخیصی کوتاه اختلال نقص توجه- بیش‌فعالی کانرز استفاده شد. هم‌چنین برای تحلیل داده‌ها از تحلیل واریانس یک راهه (ANOVA) و نرم‌افزار آماری spss16 استفاده گردید.

یافته‌ها: نتایج نشان دادند که نمره‌های دانشجویان معتاد به اینترنت در متغیر نقص توجه- بیش‌فعالی، بیش از دانشجویان غیر معتاد و در معرض خطر اعتیاد به اینترنت است (001/0= p).

استنتاج: نتایج این مطالعه با یافته‌های پیشین منطبق بوده و افراد معتاد به اینترنت نسبت به افراد غیر معتاد دارای سطح بالاتری از نشانه‌های اختلال نقص توجه- بیش‌فعالی هستند.

متن کامل [PDF 108 kb]   (2399 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش کوتاه | موضوع مقاله: روانشناسی

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.