@ARTICLE{Jafari, author = {Jafari, H and Vahidshahi, K and Kosaryan, M and Mahmoodi, M and }, title = {Comparison between the results of academic staff self assessment and those made by the students, Faculty of Medicine, Mazandaran University of Medical Sciences, 2006.}, volume = {17}, number = {57}, abstract ={سابقه و هدف: ارزشیابی آموزشی به یک فرآیند ساختارمند که برای تعیین کیفیت و اثربخشی یک برنامه یا فرآیند آموزشی به اجرا در می آید، اطلاق می گردد. ارزشیابی اساتید از موثرترین روش ها برای تضمین کیفیت و شرط اساسی ارتقای کیفی مستمر است. گرچه ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان بطور معمول انجام شده و در مورد آن مطالعه صورت می گیرد، اما «خودارزشیابی» اساتید تاکنون مورد توجه جدی قرار نگرفته و مطالعات جامعی در مورد آن انجام نشده است. در این مطالعه مقایسه خود ارزشیابی اساتید با ارزشیابی دانشجویان از آنان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1384 مورد بررسی قرار گرفته است.مواد و روش ها: مطالعه از نوع تحلیل همبستگی بوده و جامعه مورد مطالعه اعضا هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی ساری، دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده اند. روش نمونه گیری مبتنی بر دسترس بوده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای مشتمل بر سه بخش: مشخصات دموگرافیک و آموزشی، ارزیابی تدریس تئوری و ارزیابی آموزش بالینی بوده که پایایی و روایی آن به تایید رسید. هر استاد توسط خودش و سه دانشجو که به طور تصادفی انتخاب شدند مورد ارزشیابی قرار گرفته و در نهایت همبستگی نمرات داده شده توسط اساتید به خودشان و دانشجویان به آنها و معنادار بودن اختلاف ایندو در نرم افزار SPSS 11 مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: تعداد 35 نفر از اساتید در «خودارزشیابی» شرکت کردند. سن آنها 43.7 ± 7.46 سال و 73 درصد مرد بودند. در مورد شیوه فعلی ارزشیابی استاتید: 95.2 درصد دانشجویان و تنها 80.6 درصد اساتید با شیوه فعلی ارزشیابی اساتید موافق بودند (P }, URL = {http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-199-fa.html}, eprint = {http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-199-fa.pdf}, journal = {Journal of Mazandaran University of Medical Sciences}, doi = {}, year = {2007} }