دوره 29، شماره 175 - ( مرداد 1398 )                   جلد 29 شماره 175 صفحات 161-155 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mahmoodi E, Amuei F, Rezai M S, Moradi S, Sadeghimahalli F. Trend of Faculty Member’s Evaluation Scores by Students in Mazandaran University of Medical Sciences, 2012-2016 . J Mazandaran Univ Med Sci 2019; 29 (175) :155-161
URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-12888-fa.html
محمودی الهه، عمویی فتانه، رضائی محمد صادق، مرادی سیاوش، صادقی محلی فروزان. روند نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال 1391 الی 1395. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران. 1398; 29 (175) :155-161

URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-12888-fa.html


چکیده:   (2745 مشاهده)
سابقه و هدف: بررسی و ارتقا کیفیت و توان آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به منظور بهبود کیفیت برنامه‌ها، رسیدن به خط‌مشی‌ها و انجام اقدامات بهتر آموزشی است. ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان ابزار مهمی برای اساتید و همچنین برای مدیران آموزشی در جهت برنامه‌ریزی آموزشی است. هدف این مطالعه بررسی نمرات ارزشیابی اساتید علوم پزشکی مازندران از سال 1391 الی 1395 می‌باشد.
مواد و روشها: این مطالعه یک بررسی توصیفی- مقطعی بودکه بر رویکلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طریق سرشماری انجام گرفته است. چک لیست ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان در سامانه الکترونیکی سما (سیستم مدیریت آموزشی) موجود و برای تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف قبل از برگزاری آزمونهای پایان ترم فعال می شود. نمرات ارزشیابی اساتید از سامانه مذکور استخراج و با استفاده از نرم‌افزار SPSS ورژن 22، با به کارگیری روش‌های آمارهای توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد و (05/0 >P) به عنوان معنی‌داری در نظر گرفته شد.
یافتهها: نمرات ارزشیابی اساتید بین سالهای 1391 الی 1395 مورد بررسی قرار گرفت که طیف آن از 4/0 ± 25/4
تا 3/0
± 49/4 متغیر بوده است. میانگین نمرات ارزشیابی طی این 5 سال از لحاظ آماری تفاوت معنی‌داری داشته
است (001/0
> P).
استنتاج: بررسی میانگین نمرات ارزشیابی اساتید در مطالعه حاضر نشان داد که تغییرات نمرات در طی این دوره تفاوت معنی‌داری داشته است. با عنایت به اینکه همواره صحت اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دانشجویان مورد سؤال و ابهام قرار می‌گیرد، پیشنهاد میشود مطالعات آتی با رویکرد ترکیبی(کمی- کیفی) مورد بررسی قرار گیرد.
 
واژه‌های کلیدی: ارزیابی آموزشی، هیئت علمی، دانشجو
متن کامل [PDF 479 kb]   (810 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش کوتاه | موضوع مقاله: آموزش پزشكی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Mazandaran University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb