Fazli F, Valipour Khajegheyasi R, Fazli H, Molania T. Quality of Virtual Learning during COVID-19 Pandemic from the Perspective of Dental Students in Mazandaran University of Medical Sciences. J Mazandaran Univ Med Sci 2022; 32 (209) :134-145
URL:
http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-17863-fa.html
فضلی فردیس، ولی پور خواجه غیاثی رقیه، فضلی حسن، ملانیا طاهره. بررسی کیفیت آموزش مجازی در پاندمی کووید-19 از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران. 1401; 32 (209) :134-145
URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-17863-fa.html
چکیده: (2248 مشاهده)
سابقه و هدف: طی پاندمی کووید-19، دانشگاهها به شکل گسترده و متفاوت از قبل ملزم به ارائه آموزشهای خود به شیوه الکترونیکی شدهاند، که بررسی کیفیت این نوع از آموزش ضروری به نظر میرسد. هدف این مطالعه بررسی کیفیت آموزش مجازی در پاندمی کرونا از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران میباشد.
مواد و روشها: پژوهش حاضر مطالعه توصیفی- تحلیلی از نوع مقطعی است. جامعه آماری شامل دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران استکه واحدهای خود را در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1398 و اول سال 1400-1399 به صورت مجازی گذرانده بودند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته، شامل پنج مؤلفه شیوه اجرا، امکانات و فناوری، محتوا، راهبردها و روشها و ارزشیابی، استفاده شد.
یافتهها: 128 نفر از دانشجویان به پرسشنامه پاسخ دادند. یافتهها نشان داد، در سال اول وضعیت مؤلفههای شیوه اجرا، محتوا، راهبردها و روشها و ارزشیابی نامطلوب و وضعیت مؤلفه امکانات و فناوری نسبتا مطلوب بوده است. همچنین در سال دوم وضعیت مؤلفه راهبردها و روشها نامطلوب و باقی مؤلفهها در وضعیت نسبتا مطلوبی بودند. دانشجویان دختر رضایتمندی بیشتری در رابطه با کیفیت آموزش مجازی ابراز داشتند.
استنتاج: در مجموع کیفیت آموزش مجازی رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1398 در وضعیت نامطلوب و در سال بعد در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار داشت. با وجود بهتر شدن وضعیت در سال 1399، همچنان نیاز به توجه ویژه به این شیوه نوین آموزشی احساس میشود.
نوع مطالعه:
پژوهشي-کامل |
موضوع مقاله:
دندانپزشکی