سابقه و هدف:شاخصهای موجود علمسنجی دارای نقاط قوت و ضعف هستند. این پژوهش با هدف ارائه شاخص جدیدی از علمسنجی در ارزیابی بازده علمی پژوهشگران به نام شاخص Multifold انجام شد. مواد و روشها:این مطالعه درباره 96 پژوهشگر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران که حداقل 2 مقاله در پایگاه Scopus و حداقل 1 استناد دریافتی به مقالات داشتند، انجام شد. برای گردآوری دادهها از چکلیستی که دربرگیرنده متغیرهای سن علمی افراد، جذر تعداد کل مقالات فرد و جمع ارجاعات به مقالات برتر بود،استفاده شد. برای تحلیلهای آماری مانند آنالیز فاکتوریال، آزمون کایزر و کرویت بارتلت و ماتریس همبستگی، از نرمافزار SPSS نسخه 22 استفاده شد. برای اثبات قابل اعتماد بودنMultifoldindex، از آزمون ویژگی عملکردی و سطح زیر منحنی راک استفاده شد و حساسیتسنجی انجام شد که قدرت پیشبینی 99 درصد و توان تشخیصی 0/7 استخراج شد. یافتهها:در محاسبه شاخصMultifoldindex، بیشترین وزن به H-indexبه میزان 0/238تعلق دارد و میزان عددی که ارائه میدهد، منطقی است و همه جوانب فعالیت علمی فرد را میسنجد. این شاخص برای محققانی که شاخص H یکسان دارند، متفاوت است. استنتاج:شاخص Multifoldindex به نوعی ارزیابی کیفی منجر میشود و همه جوانب فعالیتهای علمی افراد را در نظر میگیرد. در ارزیابیها، پیشبینی وضعیت علمی پژوهشگران و تدوین نقشه جامع علمی در کشور، میتوان از آن بهره برد.